Digital ühiskond. Foto: Rasmus Jurkatam

Eesti sihtkohad kutsuvad kevadtalgutele: teeme hooajaks digiandmed korda!

Visit Estonia ja kolleegid „visitidest” üle Eesti kutsuvad turismiasjalisi andmete korrastamise kevadtalgutele. Suvi läheneb ja iga päevaga otsib aina enam huvilisi meie kohta infot, seega vaatame andmed üle ning teeme digiprofiili turismihooajaks korda!

Allikas: Visit Estonia
Allikas: Visit Estonia

Visit Estonia digiturunduse analüütiku Ingrid Veermetsa sõnul ei saa andmete puhul alahinnata ühtegi digikanalit. Infootsija võib klikkida turismitalu ametlikule kodulehele, aga võib ka vaadata Facebooki kontot või hoopis Bookingu veebi. Palju vaadatakse ka Vikipeediat, mille ingliskeelset versiooni külastatakse kuus umbes 900 miljonist unikaalsest seadmest. See veebientsüklopeedia toetub aga suuresti just avalikult kättesaadavatele andmetele.

Mullu eelistas suurem osa Eesti reisinud turiste oma reisi ette planeerida, kasutades selleks avalikke veebiandmeid. „Väliskülastajate piiriuuringust selgus, et koguni 62% turistidest broneeris üksikteenused internetis enne reisi, et leida sihtkohas üles need kõige põnevamad pärlid ja vaatamisväärsused,” täpsustab Veermets.

Pea pooled ehk 49% uuringus osalenud reisijatest ostsid reisipaketi või -teenused veebipõhistest reisibüroodest või broneerimisportaalidest. Reisijatena oleme ju isegi tuttavad Expedia Group portaalidega nagu Hotels, Vrbro, Trivago või Booking, Priceline, Agoda, Kayak, Lastminute, Hotwire, Skyscanner ja Kiwi, mis pakuvad laia valikut hotelle, puhkemaju, lennupiletite ja reisipakettide broneerimisvalikuid, võrdlevad hindu erinevatelt platvormidelt või pakuvad viimase hetke reise ja nn salajasi pakkumisi.
Reisiinfo edastamisel mängib aina kaalukamat rolli tehisintellekt. „Kui postkasti tuleb personaalsete reisisoovitustega e-kiri, siis tõenäoliselt koostas tehisintellekt selle sinu otsingupäringute ja reisiajaloo põhjal, reisibürood kaasamata. Üha popimad virtuaalsed reisiassistendid, targad juturobotid ja isiklikud reisiabid sõltuvad kasutajatele personaalset nõu ja soovituste pakkumisel just olemasolevatest andmetest,” selgitab Veermets.

Ka Google Playstore’i keskkonnas on saanud enim allalaadimisi ja kõrgeima hinnangu tehisarul põhinevad reisiplaneerijad nagu TripIt, iplan.ai, Wanderlog, Tripadvisor, Lambus. „Ja kes on ostnud reisi GoTravel agentuurilt, siis nende piletitel soovitatakse reisiassistendina kasutada CheckMyTrip rakendust,” märgib Veermets. Seega pole liialdus korrata, et digitaalne info peab olema ajakohane ja usaldusväärne.

Kuna üle poole reisijatest planeerib oma reisi ette, on esmaseks infoallikaks sageli just veebipõhine profiil, olgu selleks siis hotelli broneerimise platvorm või turismiinfo veebileht. Tehisintellekti areng ja personaalsete reisisoovituste populaarsus tähendab, et iga detail ettevõtte veebiprofiilis võib olla viimaseks tõukeks, mis veenab külastajat just selle ettevõtte kasuks otsustama. „Kui asutuse profiilid platvormidel nagu Booking, Expedia või isegi Google Maps ja Tripadvisor on ajakohased, ilmestatud meeldejäävate fotode ja täpse teabega, kasvab tõenäosus, et tehisintellekt pakub potentsiaalsele külastajale just teie ettevõtet. Mõelge sellele kui tasuta turundusele, mis töötab teie heaks ööpäevaringselt,” toonitab Veermets.

Samuti aitab digitaalse kohaloleku optimeerimine parandada ettevõtte positsiooni otsingutulemustes. See ei puuduta ainult suuri ettevõtteid, vaid ka väiksemaid sihtkohti ja turismiobjekte. „Uuendage oma profiile regulaarselt, et iga inimene saaks kõige värskema ja asjakohaseima teabe. Uuendus võib olla lihtne asi, nagu hooajaliste pakkumiste lisamine, menüü uuendamine või uute atraktsioonide tutvustamine, kuid selle mõju on märkimisväärne,” ütleb Veermets.

Ka Visit Pärnu turundusjuht Triin Lorents mittetulundusühingust Destination Pärnu tõdeb, et peale selle, et adekvaatne veebiinfo on märk ettevõtte usaldusväärsusest, on värskel ja asjakohasel infol ka oluline roll turunduses ja diginähtavuses. “Piirkondade turundusjuhid kasutavad turundustegevuste planeerimisel kõige ajakohasemat infot, mida saame ettevõtete kontodelt. Mitmed platvormid, nagu näiteks TripAdvisor, kasutavad algoritmi, mis tähendab seda, et kui hoiad oma ettevõte profiili korras ja uuendad seda tihti, annab ta su ettevõttele Google’is parema nähtavuse. Ka külaliste tagasisidele peab alati vastama – see jätab su profiilist usaldusväärse ja turvalise mulje ning aitab samuti nähtavusele kaasa,” märgib Lorents. Profiili uuendamisel soovitab Lorents alati vaadata üle ka pildigaleriid, et ettevõtte visuaalne poolgi oleks turistile võimalikult ahvatlev ja ilus.

Oluline info!

Oleme maikuu jooksul üle minemas uuendatud Puhka Eestis ja Visit Estonia platvormile, mistõttu palume teil oma ettevõtte andmeid alates 18. aprillist 2024 mitte muuta. Pärast 18. aprilli tehtud muudatused uuel veebiplatvormil ei kajastu.

Uued andmebaasiga liitujad, palume teil liitumisega oodata kuni uue veebiplatvormi tulekuni ja registreerida end kaustajaks juba seal. Küsimuste korral võtke palun ühendust oma maakonna andmehalduse spetsialistiga.

Visit Estonia meeskond